0
Rendeléseim Kívánságlista Összehasonlítás Legutóbb nézettek Legutóbbi keresések Személyes adatok Bejelentkezés Regisztráció

Üdvözöljük az útkeresők népes táborában!  

Napjaink felgyorsult világában egyre hangsúlyosabb szerepe van az egészséges életmódra való nevelésnek. A statisztikai adatok azt mutatják, hogy Magyarország a világon elsők között van, a szív-és érrendszeri, a daganatos betegségek és a cukorbetegség előfordulásának tekintetében. Bár vannak olyan esetek is, amikor ezekért a genetikai okok a felelősek, de az esetek túlnyomó többségében a helytelen életmódra vezethetők vissza.

„Naponta ötször fogyasszunk zöldséget és gyümölcsöt” – ajánlják a táplálkozási szakértők. De ez így nem egészen helyes. Számos tanulmány kimutatta már, hogy a zöldségek és a gyümölcsök már régen nem annyira gazdagok vitaminokban és ásványi anyagokban, mint korábban. A rohanó életvitelünknek következménye az egyoldalú rostokban szegény táplálkozás is. Mivel szervezetünk sokszor nem kapja meg a számára fontos összetételű tápanyagokat, ezek hiánybetegséghez vezetnek. Ezek következménye a test sejtszintű kimerülése, ezáltal a szervezet elsavasodása és a betegségek megjelenése.

A mai megnövekedett fogyasztói igények következménye az is, hogy megjelentek a kifejezetten csak eladásra összpontosító gyártási tecnológiák. A termékeik eladásánál nem a minőség, hanem a mennyiség és az olcsó előállítási költségek fontosak. Ennek következménye, hogy a boltokban kapható termékekben, hemzsegnek a különböző vegyszerek, a szintetikus összetevők, tartósítószerek, színezékek és a cukor! Manapság már szervezetünkbe is számos vegyszer, irritáló anyagok jutnak a mindennapos tisztálkodás, takarítás folyamán. Mindezek következménye pedig szervezetünk működésének leépülése, a betegségek megjelenése.

Az emberi test sejtekből áll, és ezek optimális működéshez fontos a megfelelő tápanyagok bevitele. Ehhez naponta körülbelül 70 féle ásványi anyagra és nyomelemre, 22 aminosavra, 17 vitaminra és 3 zsírsavra lenne szükség. Ezeket a tápanyagokat kívülről juttatjuk be a táplálkozással. A most kapható élelmiszerek kb. 50 %-kal kevesebb vitálanyagot tartalmaznak, mint az 1990-es években. Ebből következik, hogy táplálkozásunk energiában bővelkedik, de az egészség fenntartásához és a betegségek megelőzéséhez szükséges életfontos tápanyagokban szegény. Ez meglátszik a lakosság egészségi állapotán is. A vezető halálozási okok a szív- és érrendszeri betegségek, majd a bélbetegségek és tumoros elfajulásaik. A csontrendszeri- és gerinc deformitások, a tüdőrák, a diabetes népbetegségek. A túlsúly igen súlyos probléma hazánkban. A lakosság több, mint 50 %-a ezzel a problémával küzd!

„A mi HITVALLÁSUNK az, hogy a mai kor emberének szüksége van a felvilágosításra, saját teste működésének megismerésére. A mai világban hatalmas jelentősége van a megelőzésnek, azaz a prevenciónak! Lényege egy olyan gondolkodásmód kialakítása, mely a mindennapok szintjén fordít figyelmet az egészséges életmódra – tehát a helyes táplálkozás és testmozgás mellett az egészségmegőrzés egyéb elemeire is. Honlapunk létrehozásának célja is ez volt vagyis, hogy segítsük felismerni az ÉLETMÓDVÁLTÁS és a PREVENCIÓ jelentőségét. Oldalaink segítséget nyújtanak a szemléletváltás kialakításában. Szeretnénk, ha egyre több ember számára lenne elérhető az, ami régen természetes volt, az értékes táplálék, a valóban természetes, szépséget biztosító kozmetikumok és a környezetkímélő tisztítószerek.

Szándékunk minél szélesebb körben megismertetni az egészséges élet alapelveit, melyek a tartós egészség elengedhetetlen részei!      

Ismerjük meg az egészséges életmód alapelveit, amely mindenki által gyakorolható és könnyen megvalósítható.

1. TÁPLÁLKOZÁS: A helyes táplálkozás magában foglalja az ételek megfelelő minőségét és mennyiségét. A hagyományos magyar ételek azonban túl sok húst, zsírt, szénhidrátot vagyis rengeteg kalóriát tartalmaznak. Emellett rosszak az étkezési szokásaink is, sok családban hétköznap nem is főznek, a gyors éttermeket választják. Ezért a leglényegesebb szempont étrendünk megváltoztatása, a különböző tápanyagforrások megfelelő összehangolása. Javasoljuk a zsír és fehérje bevitel csökkentését, emellett az ásványi anyagokban, vitaminokban és rostokban gazdag hüvelyesek, diófélék, teljes őrlésű gabonák, zöldség és gyümölcsfélék nagyobb arányú beépítését az étrendbe. Oda kell figyelnünk arra is, hogy összetett szénhidrátokat fogyasszunk, melyek lassabban alakulnak át glükózzá, mivel a szervezet fokozatosan termeli az inzulint és így a vércukorszint is egyenletesebb lesz. Étkezzünk naponta legalább ötször!

2. VÍZ: Egy felnőtt embernek naponta kb. 1,5-2 liter vizet kellene meginnia ahhoz, hogy a szervezet számára optimális körülményeket biztosítson. A megfelelő mennyiségű folyadék biztosítja a vérkeringést és vérnyomást, részt vesz a tápanyagok emésztési, kiválasztási, felszívódási és szállítási folyamataiban, valamint szabályozza a testhőmérsékletet is. Pedig a rendszeres és tudatos vízivással olyan panaszokat lehetne megelőzni, mint a fejfájás, alacsony vérnyomás, vesekőképződés. A rostos, cukros, szénsavas italokat nem nevezhetjük minőségi folyadékoknak, ezért ezeket iktassuk ki!

3. TESTMOZGÁS: A mai modern világ egyik jellegzetessége a mozgásszegény életmód. Ugyanis kényelmesebb beülni az autónkba, mint helyette kerékpárral menni munkahelyünkre. Azonban jó ha tudjuk, hogy testmozgás hatására erősödik a szívizom, tágul a tüdő, javul a belső szervek és a csontok vérellátása. Válasszunk testalkatunknak megfelelő mozgásformát!

4. NAPFÉNY: Egyik éltető elemünk, fontos D-vitamin forrásunk, immunerősítő, fertőtlenítő hatása is van. Ha időnk engedi, akkor egy kis sétálás , vagy egy hétvégi túrázás rendkívül jótékony hatással lehet testünkre és lelkünkre egyaránt. Nyáron azonban erősebb az ultraibolya sugárzás, ezért vegyük ezt is figyelembe!

5. LELKI NYUGALOM: Megfelelő szemléletmódot, problémakezelést foglal magában. A megfelelő lelki háttér, elengedhetetlen a szervezet optimális működéséhez. Fontos, hogy szakítsunk időt magunkra, családunkra!

6. LEVEGŐ: Talán kevesen gondolunk arra, hogy milyen nagy szükségünk van a friss levegőre, a szervezet oxigénellátottsága szempontjából. A szervezet részleges oxigénhiánya fáradékonysághoz, fejfájáshoz vezethet. Ezért fontos szerepe van a megfelelő légzéstechnika elsajátításának!

7. MÉRTÉKLETESSÉG: A legtöbb életmódbeli betegség a mértéktelen életvitel következménye. A mértékletesség nemcsak azt jelenti, hogy csak egy bizonyos határig teszünk meg valamit, hanem azt is, hogy egyes, nyilvánvalóan káros dologban egyáltalán nem veszünk részt. A túl sok alkoholfogyasztás, a dohányzás és a gyógyszerek helytelen és indokolatlan használata, mind károsan befolyásolják szervezetünk működését. Ezért nagyon fontos az önmegtartóztatás!

8. PIHENÉS: A szellemi és fizikai regeneráció időszaka, fontos pillére az egészséges életmódnak. Éjszaka ugyanis fontos betegségmegelőző anyagok termelődnek a szervezetben. Aktivitásunkat a pihenés ideje és minősége nagyban meghatározza, ezért naponta legalább 8 órát aludjunk. De nemcsak az éjszakai alvás számít pihenésnek. Ide tartozik még a délutáni üldögélés a parkban egy padon, zenehallgatás vagy szunyókálás is. Ha nem tudtunk eleget aludni, mindenképpen érdemes relaxálnunk, hiszen 5-10 perces ellazulás, mintegy 2-3 órányi alvásnak megfelelő pihenést jelent. 

                                    

Weboldalaink segítségével ezt kívánjuk segíteni, folyamatosan frissülő BLOG bejegyzéseink is ezt szolgálják.

A mai kor emberének napjaink felgyorsult világában – köszönhetően a tömegtermelésnek, a fogyasztói igények megnövekedése miatt  – tápanyagokat tartalmazó étrendkiegészítőkre van szüksége, az egészség fenntartása vagy annak visszaszerzése érdekében. WEBÁRUHÁZUNKBAN található válogatott, kiváló minőségű táplálékkiegészítők, vitaminok, pedig ezt ivatottak segíteni.

                                     

 

Kiváló minőség, jóval a piaci árak alatt
A legjobb minőséget kapja, miközben több ezer forintot spórolhat. Ez a pénz az Ön zsebében marad. Jelentkezzen most:
Kiváló minőség, jóval a piaci árak alatt