0
Rendeléseim Kívánságlista Összehasonlítás Legutóbb nézettek Legutóbbi keresések Személyes adatok Bejelentkezés Regisztráció

Kíméletes és hatásos kardió edzés a túlsúllyal küszködőknek

 

A kardió edzések remek zsírégetők, akkor is segítenek, ha szeretnénk megszabadulni fölös kilóinktól és akkor is, ha fittebbek szeretnénk lenni. A raktározott zsír jelenti testünk legbőségesebb energiaraktárát. Az elraktározott zsírtól legjobban az aerob gyakorlatokkal szabadulhatunk meg, a zsír ugyanis fűtőanyag, amit mozgás során felhasználunk.

A kardió tréning olyan edzés módszer, amely a keringési-, és légző rendszer kapacitását, terhelhetőségét fejleszti. Minden olyan tréning idetartozik, amely nagy oxigén felvétellel jár. Ilyen többek között a fitnesztermekben végezhető mozgások közül a kerékpár, a futópad, a lépcsőzőgép, ellipszis tréner stb. használata. A kardió gépek mindegyike ízületkímélő berendezés. A gépen különböző programokat lehet beállítani és a pulzus is állandóan ellenőrizhető. Egyénileg állíthatjuk a sebességet, a nehézséget, az időtartamot, így mindenki a saját szintjén tud edzeni.

A zsírégető tréningnél, akárcsak a többi edzésnél, fontos a fokozatosság elvének betartása! Nem lehet rögtön másfél-két órát edzeni, ehhez az időtartamhoz több hét alatt jussunk el!

A tréningnek meghatározott pulzusszámon kell történnie, amit a legegyszerűbben személyi edző segítségével és pulzusmérő óra használatával tudunk ellenőrizni.

A mai sporttudomány már nem hagyatkozik a nagy általánosságra „ráhúzható", különböző képletekkel kiszámolható, zsírégető és állóképességi zónákra, hiszen ennek pontosítására segítségünkre lehetnek azok a pulzusmérő órák, amelyek az adott személy célzónáját (OwnZone) egyénileg számolják ki, és az edzéscél tudatában a személyi edző meghatározza hogy melyik zónában (zsírégető, állóképességi, vagy teljesítménynövelés) mennyi ideig érdemes edzeni. A pulzusmérő órákhoz tartozik egy mellkas pánt, amely méri a sportoló pulzusát, számolja az elhasznált kalóriát, sőt a sportoló szívritmusa alapján meghatározzák (akár minden tréning előtt) az ideális személyre szabott edzési zónát (OwnZone) is. Az egyéni zónák beméréséhez ma már megfelelően képzett kardió trénerek állnak a sportoló rendelkezésére. 

Testsúlycsökkentség és szinten tartás céljából egy-egy edzés alkalmával minimálisan 300-400 kalória elégetése lenne ideális. Az edzések alacsony/közepes intenzitásúak, a zsírégető hatás érdekében hosszabbak, 60 (90) percesek legyenek. Fontos, hogy az edzést változatos terheléssel végezzük, így a szervezetünk nem szokik hozzá, és tudunk fejlődni. A szinten tartáshoz heti 3×1 óra kardió edzés ajánlott, a lassú, biztos fogyáshoz heti 4×1 óra, míg a gyors, látványos fogyáshoz 5×1 óra kardió edzésre van szükség.

Napi rendszerességgel (5 edzés/hét) érhető el hamarabb a kívánt eredmény: heti kb. 2000-2500 kalória többlet-energiafelhasználás havi 1 kg fogyásnak felel meg. 

Ugyanez az intenzitás alkalmazható a kezdők, korábban rendszeres testmozgást nem végző személyek állóképességének megalapozásához. Erről a szintről csak kb. 3 havi rendszeres edzés után javasolt továbblépni a következő intenzitásra, de egy héten belül akkor is váltogatni kell a könnyebb és nehezebb edzéseket. 

Érdemes mindenkinek kiválasztani az önmagához legközelebb álló mozgásformát, ami egészségi állapotának is megfelelő, és jókedvvel, örömmel, vidáman végez! 

Jó megoldás, ha több gépet is használunk egymás után, így a mozgás nem lesz unalmas.Nem kell 60 percet egy gépen edzenünk, helyettesíthetjük nyugodtan 3 különböző gépen végzett 20-20 perces mozgással is. A futópadon nem csak futni, hanem gyalogolni is lehet. A meredekséget állítva, jól formálja a popsit, combot, és a lábakat is. Az ellipszistrénerrel a sífutáshoz hasonló mozgást végezhetünk. A kerékpárnak két fajtájával találkozunk a fitnesz termekben, a hagyományos és a háttámaszos változattal. Utóbbit a gerinc-, csípő-, térdproblémával küszködők is gond nélkül használhatják. Bár a kerékpáron nem emelkedik magasra a pulzus, ezen szükség esetén kézi súlyzó alkalmazásával segíthetünk. A lépcsőző gép a lépcsők megmászását imitálja. Nagyon nehéz rajta dolgozni, hamar felviszi a pulzust, ám a problémás testrészeket nagyon jól megdolgoztatja. 

Az elsődleges zsírégetés szempontjából viszont szinte mindegy, melyik mozgásformát választjuk. Az edzés intenzitása a kulcs. Ha a megfelelő pulzuszónában edzünk, minden sportág hatásos zsírégető lehet.

 

Forrás: kisalföld

Kiváló minőség, jóval a piaci árak alatt
A legjobb minőséget kapja, miközben több ezer forintot spórolhat. Ez a pénz az Ön zsebében marad. Jelentkezzen most:
Kiváló minőség, jóval a piaci árak alatt

© 2020 eletmodbazis.hu | Az árak ÁFA mentesek | Az oldalon található anyagok kizárólag a szerző hozzájárulásával és a forrás megjelölésével használhatóak fel.