Kezdőlap Rólunk ▼ Webáruház ▼ Gyulladás Táplálkozás ▼ Mozgás Blog Életmódváltó Klub Tanácsadás ▼
Ne menjen el INGYENES AJÁNDÉK nélkül! Maradjon még 1 percet és vegye át ajándékát:
Kérem az ingyenes ajándékot >>>
 

A krónikus gyulladás, mint a betegségek fő oka, és az általa okozott károk.

Mivel magyarázható, hogy az egyre fejlettebb tudomány és orvostudomány mellett egyre több a megbetegedés?

Minden egyes szerv, még a véráram is tartalmazza immunrendszerünk egy részét. Ezek a szervek gyulladást létrehozva védenek bennünket a baktériumok, vírusok, paraziták, penészgombák, és idegen fehérjék ellen, valamint így segítik a sebgyógyulást is. Ideális esetben semlegesítik a kívülről jövő fenyegetéseket, és a válaszként létrejött gyulladás elmúlik.

Egy állandósult gyulladás (krónikus gyulladás) azonban az egész szervezetben képes károkat okozni, károsítja és elpusztítja a szöveteket. A krónikus gyulladás csendes, észrevétlenül bujkál a testünkben. Az orvostudomány különböző területein dolgozó kutatók egymástól függetlenül, arra a következtetésre jutottak, hogy a gyulladás többféle betegségben is kulcsszerepet játszik.

Krónikus gyulladást okozhatnak különböző allergének, méreganyagok, fertőzések, továbbá az érfalak mikroszkópikus sérülései a dohányzás, magasvérnyomás vagy magas koleszterinszint is. A zsigeri szervek elzsírosodása ugyancsak gyulladáskeltő vegyületeket juttatnak a szervezetbe. A stressz, mozgáshiány valamint az egészségtelen étrend szintén komoly szerepet játszhat a kialakulásában.

A krónikus gyulladás megbolygatja az erek falában a koleszterin lerakódásokat, ami szívinfarktushoz és sztrókhoz vezethet. Serkentheti az abnormális sejtek osztódását, rákos sejtekké alakulását.

Ezt a forradalmian új szemléletet a klinikai tudományos szakértők többsége már elfogadta, de az orvosokig még nem igazán jutott el, ezért ők még mindig olyan, szintetikus gyógyszerek használatára támaszkodnak, amelyek a betegség valódi okát nem szüntetik meg, csak a tüneteket kezelik vele.

 

 

Mi okoz a szervzetben krónikus gyulladást?

A fő bűnös a stressz, a mozgáshiány, a genetikai hajlam és a környezeti mérgek. Ezek mellett létezik még egy legalább ugyanilyen fontos tényező: a táplálék.

Az egyensúly elérése érdekében, amely magában foglalja több természetes gyulladáscsökkentő élelmiszer fogyasztását, az is ugyanolyan fontos, hogy elkerüljük, vagy csökkentsük azon élelmiszerek bevitelét, amelyekről ismert, hogy elősegítik a gyulladás kialakulását.

Melyek ezek az élelmiszerek?

Cukor: Különösen veszélyes a fruktóz mivel másképp történik a lebomlása. A máj elzsírosodását okozhatja, elősegítheti a trigliceridek képződését, valamint a húgysav, a köszvény képződését és a zsigeri zsírok felhalmozódását is. (Fontos megjegyezni, hogy a fruktóz káros hatásai csak a mesterségesen fruktózzal édesített élelmiszerekre vonatkoznak).

Sütőolajok: Számos növényi étolajnak nagyon magas az omega-6 zsírsav és lehangolóan alacsony az omega-3 zsírsav tartalma. A gyulladáskeltő vegyületeket cseréljük le extra szűz olívaolajra, vagy más olyan étkezési olajra, amiben kiegyensúlyozottabb a zsírsavak aránya.

Transzzsírok: Hírhedt negatív hatásuk az, hogy támogatják a gyulladást, az elhízást és az inzulinrezisztenciát, megtalálhatók a rántott ételekben, bizonyos tejtermékekben.

Tejtermékek: A világ népességének több mint 60%-a nem tudja megemészteni a tejet. Sőt, a kutatók úgy vélik, hogy a tej megemésztésére való képesség csecsemőkorhoz kötött. A pasztőrözött tej gyakori allergén is, és gyulladásos válaszokat válthat ki, mint pl.: gyomorpanaszok, székrekedés, hasmenés, bőrkiütés,stb.

Húsok: Ide tartozik a hízlalótelepen nevelt állatok húsa, mivel takarmányuk legtöbbször szójababból és kukoricából állnak. Valamint, hogy az állatok gyorsabban növekedjenek és ne legyenek betegek, hormonokkal és antibiotikumokkal fecskendezik tele őket. De itt kell megemlítenünk a vörős és feldolgozott húsokat is. A Kaliforniai Egyetem San Diego School of Medicine kutatói megállapították, hogy a vörös hús egy olyan, molekulát tartalmaz, amely az emberi testben nincs jelen. Ez ellen szervezetünk antitesteket termel, amely immunválasz krónikus gyulladásos állapotot eredményezhet.

Alkohol: A mértéktelen alkoholfogyasztásról már közismert, hogy irritációt és nyelőcső, gége gyulladást valamint májzsugorodást okozhat. Idővel, ez a krónikus gyulladás elősegíti a tumorok növekedését és az ismétlődő irritáció helyén rákos sejtek keletkezhetnek.

Finomított liszt: Az a gabona amit manapság fogyasztunk, sajnos már nem ugyanaz mint régen. A nóvények főleg a búza a nagyobb termelés reményében génmódosított lehetnek. A finomított kis gabonaszemek, pedig mindenféle rosttól és B-vitamintól mentesek. Ilyenek a fehér rizs, fehér liszt, fehér kenyér, amik megtalálhatók tészták, keksz és süteményekben is.

Adalékanyagok: Ide tartoznak a csomósodásgátlók, mesterséges szinezékek, emulgátorok, tartósítószerek csak hogy néhányat említsünk. Legjobb, ha mellőzzük, de legalábbis jelentősen korlátozzuk a feldolgozott készítmények (felvágottak, kolbászok) fogyasztását.

Ezen kívűl még....

  • A gyulladás kialakulását elősegítő főzési technikák
  • A túl sok só
  • A túl kevés zöldség és gyümölcs
  • A túl kevés mozgás
  • Az Omega 3 és az Omega 6 nem megfelelő aránya
  • A szervezetben felszaporodó méreganyagok

 

Hogyan szüntessük meg a krónikus gyulladást?

Megoldás az életmódváltásban rejlik, melynek a mozgás mellett kulcsfontosságú tényezője, a helyes táplálkozás! 

Szakmai körökben úgy tartják, hogy a betegségek megelőzése terén a 20. század egyik legnagyobb sikere a mediterrán étrend egészségmegőrző szerepének felfedezése volt. Ennek ellenére hazánkban sem a laikusok, sem az orvosok nem ismerik eléggé. Pedig különböző vizsgálatok régóta igazolják, hogy fogyasztása a szív- és a mozgásszervi betegségek kialakulását késlelteti. Az alappilléreit tekintve gyümölcsök, zöldségek, hüvelyesek (bab, zöld-, és csicseriborsó, lencse), halak, olívaolaj és magvak fogyasztásán alapul.

A mediterrán ételpiramis a naponta, hetente vagy csupán alkalmanként fogyasztandó ételeket kombinálja. A főétkezésekből sosem szabad hiányoznia a gabonák, gyümölcsök és zöldségek, illetve tejtermékek alkotta alaptriónak. Naponta 1,5-2 liter víz fogyasztása ajánlott, emellett fontos, hogy a magas tápanyagértékű olívaolaj legyen a legfőbb zsírforrás. A sovány húsok és a tojás mind magas minőségű állati fehérjeforrások, a halak és egyéb tengeri gyümölcsök úgyszintén jótékony hatású zsírokat tartalmaznak. Az ételpiramis tetején a cukrok, édességek, péksütemények és cukrozott üdítőitalok sorakoznak, amelyeket csak alkalmanként és akkor is kis mennyiségben ajánlott fogyasztani.

 

Néhány gyulladáscsökkentő élelmiszer:

Oyan élelmiszereket érdemes fogyasztani, melyek nagyon gazdagok antioxidánsokban pl. a noni gyümölcs, goji bogyó, mangusztán, homoktövis vagy gazdagok gyulladáscsökkentő enzimekben mangó, papaja. Az articsóka, a fokhagyma nagyon fontos gyulladáscsökkentő flavonoidokat, antibakteriális anyagokat tartalmaz.  A hidegen sajtolt olajok, illóolajos gyógynövényfűszerek (kurkuma, gyömbér, kardamom, római kömény, ánizs,  stb.), vagy gyógynövények (menta, ánizs, édeskömény, cickafarkfű, kamilla, kakukkfű) azért fontosak, mert belőlük gyulladáscsökkentő illóolajok, csersavak és zsírsavszármazékok, abból pedig prosztaglandinok keletkeznek, valamint erősítik az immunfolyamatokat. A szódabikarbóna és más bázikus porok növelik a szervezet alkáli tartalékát és így a gyulladásokhoz szükséges savas közeget csökkentik. A zöldségek mindegyike javítja (növeli) a szervezet pH-ját, ezért a zöldségfogyasztás már magában is gyulladáscsökkentő. Gyulladást csökkent, ha növeljük a folyadékfogyasztást.

Gyulladáscsökkentő hatású, ha legalább három, három és fél liter közötti folyadékot fogyasztunk. Igyunk zöld teát, ami nagyszerű gyulladáscsökkentő. A flavonoid tartalma az, ami a természetes gyulladásmérséklést elvégzi, az EGCG nevű vegyület pedig csökkenti a testzsír százalékot. Sokat segít az is, ha egy-egy falatot legalább 30 -szor megrágunk, lassan, megfontoltan étkezünk. Fontos, hogy ételeink 2-3 féle összetevőnél többet ne tartalmazzanak. Gyulladást csökkent a frissen szedett, a nem hőkezelt, az adalékanyagoktól mentes  élelmiszer (saláták, főzetlen zöldségek és gyümölcsök), ha a gyümölcsök érettek.

 

 

Telefonszám

Ügyfélszolgálat:
+36 (70) 394-8570

Hívható: Hétfő - Péntek: 10-17

 

Kosár tartalma

 

Üres a bevásárló kosár.

 

Csillagozott termékek

 

Jelölje meg csillaggal a szimpatikus termékeket. Majd itt egy kattintással összehasonlíthatja az ár/tulajdonság alapján.

 

Legutóbb nézettek

 

A legutóbb nézett termékek kerülnek ide, amiket össze is hasonlíthat.

 

Kiemelt termékek

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Népszerű Blog témák